TikTok jobber nå med nye funksjoner for å forbedre shopping og ecommerce områdene i appen. Nå har noen utvalgte brukere fått tilgang til et nytt "Order Center"-panel i appen, som sporer alle produkter du har kjøpt, sett på, eller til og med potensielt kan være interessert i.
Som du kan se i dette eksemplet, lagt ut av sosiale medier-ekspert Matt Navarra, vises nå det nye "Order Center" for noen brukere sammen med "Rediger profil"-alternativet deres i appen.
Trykker man på knappen åpner det seg et e-handelsdashbord som viser alle aspekter av din TikTok-handelsopplevelse, inkludert betalingsdetaljer, varer du har merket, anbefalinger, bestillingsstatus og mer.
Det er det siste i TikToks skifte mot e-handel, som allerede har vært en vinner i den kinesiske versjonen av appen. Faktisk kommer størstedelen av inntektene generert av Douyin, den kinesiske varianten av TikTok, nå fra in-stream eCommerce-integrasjoner, som også har tilrettelagt nye veier for inntektsgenerering for influencere, via integrasjoner av merkevarepartnerskap som muliggjør mer organisk type kampanjer i appen.