TikTok for bedrifter

Vi hjelper deg å utnytte potensiale med TikTok Ads

Vi hjelper merkevarer å skalere med TikTok markedsføring og annonsering. Nå ut til målgruppen din på TikTok for å skape økt merkevarebevissthet, trafikk og salg.
Snakk med oss om TikTok

Annonsering i TikTok

Hvis du fortsatt tror at TikTok bare er for barn, går du glipp av et viktig annonsering alternativ for merkevaren din. TikTok har nå over 1 milliard brukere i hele verden, og i Norge kan du med TikTok annonser nå et voksent (18+) publikum på 1,2 millioner millioner brukere.

Enten du vil selge flere av produktene dine eller drive målrettet trafikk til nettstedet ditt, kan TikTok-annonsering gi deg god avkastning på annonsekostnadene dine.

Hvem er TikTok ads for?

Det er spesielt bra for bedrifter som ønsker å engasjere målgruppen sin, men vår erfaring er også at TikTok Ads fungerer ypperlig til å drive salg både i butikk og nettbutikk. Med en generelt lavere CPM sammenlignet med for eksempel Facebook og Instagram har du muligheten til å nå ut til mange personer fort.

Norske brukere tilbringer i gjennomsnitt over 74 minutter per dag på TikTok, og i ung målgruppe har du nå 54% daglig dekning. Kombinerer vi dette med at 83% sier TikTok spilte en rolle i kjøpsbeslutningene deres sitter vi med en plattform med et enormt potensiale, om man gjør det riktig.
TikTok illustration

Hvorfor TikTok-annonsering?

1. TikTok er dominert av generasjon Z-publikum

Som med alle annonseringsplattformer, er ikke TikTok-annonsering for alle merker. Det er viktig å vurdere målgruppen din og finne ut om de bruker plattformen. Hvis målgruppen din er Baby Boomers, er kanskje ikke TikTok-annonsering noe for deg.

2. Effektiv rekkevidde og engasjement

Den vanlige misforståelsen for mange er at TikTok bare er en annen app som tar opp mer skjermtid. Fordelen med denne økte skjermtiden er at bruken av TikTok har en stigende trend, noe som er en solid mulighet for annonsører til å nå en gruppe engasjerte forbrukere.

På grunn av variasjonen av innhold på TikTok, er det noe for enhver smak. Enten du er et klesmerke, en app, en tjeneste, et transportselskap, en restaurant, i musikkbransjen, eller noen som ønsker å øke synligheten for produktene og tjenestene deres, er det et sted for deg på TikTok.

3. TikToks allsidige annonseformater skaper engasjement

Med TikToks In-Feed-annonser, hvis det gjøres riktig, er det stor sannsynlighet for at en bruker engasjerer seg i annonsen din. Det er forskjellige annonseformater å velge mellom når du annonserer på TikTok, inkludert:

Ulike typer av TikTok-annonser

TikTok Top View Ads

Top View Ads dukker opp så snart brukere åpner TikTok-appen og tar over skjermen i noen sekunder og deretter endres til en feed-videoannonse. Det presenterer merkevaren din på den beste plasseringen av TikTok, som fanger brukerens fulle oppmerksomhet med video, lyd og fortelling. Det er en effektiv måte for å skape massebevissthet og øke salg.

TikTok In-Feed Ads

TikTok In-feed-annonser er videoannonsene som vises i den naturlige videostrømmen når brukere blar gjennom "For deg-siden". De blander seg godt med TikTok-feeden. Med In-feed-annonser kan brukere like, kommentere, dele og samhandle med TikTok-annonsene på samme måte som organiske innlegg.

TikTok Branded Hashtag ads

Branded Hashtag ads er en annen populær annonse på TikTok. Det innebærer å invitere TikTok-fellesskapet til å engasjere seg med merkevaren din. Be brukere om å filme seg selv når de utfører noe som en dans eller gjør noe i tråd med produktet og legger det ut med en definert hashtag. Når brukere klikker på hashtaggene, fører det dem til landingssider på TikTok og en samling av andre TikToks-videoer fra samme hashtag. TikTok hashtag-utfordringer oppmuntrer til engasjement og merkevarebevissthet.

TikTok Branded Effects ads

Branded Effects ads lar bedrifter lage en annonse med sitt eget tilpassede filter på appen. Det er skreddersydde delbare klistremerker, filtre og spesialeffekter, og fungerer som en god og morsom måte å gjøre det mulig for brukere å engasjere seg i merkevaren din.

Kundecase:

Bruker TikTok for å drive salg til nettbutikk og butikk

Anton Sport er en ledende sportskjede i Norge, med et bredt utvalg av sportsutstyr og -klær for alle aldre og nivåer.

“We’re lovin’ this product!”

4 tips for TikTok annonsering

TikTok anbefaler at videoer forblir "positive, autentiske og inspirerende." Dette er ikke stedet for å teste ut det mørke og humørfylte innholdet ditt eller bruke et hardhendt salgsargument. Du vil heller ikke ha en video som ser for "produsert ut".

Prøv å bruke brukergenerert innhold i annonsene dine for å holde dem virkelig autentiske.

I stedet for å bruke én type video, eller svært lignende videoer, bytt litt på stilen. TikTok foreslår at du oppdaterer annonsen din hver syvende dag for å unngå "ad fatigue".

Her kan det være lurt å lage flere forskjellige videoer, som sørger for at budskapet i kampanjen blir formidlet på flere måter.

Videoannonser kan være opptil 60 sekunder lange, men TikTok anbefaler å holde dem til 21–34 sekunder. Gjør de første 3 til 10 sekundene spesielt iøynefallende og engasjerende for å unngå å miste seere. De beste TikTok-annonsene fremhever budskapet eller produktet i løpet av de første 3 sekundene.

FOMO – Fear of Missing Out er en strålende markedsføringsstrategi å bruke på TikTok-annonsene dine. Dette vil hjelpe deg å generere engasjement på grunn av tidsbegrensningen. Brukere vil være redde for å gå glipp av noe, og de vil engasjere seg umiddelbart. Uten dette kan brukere alltid overse annonsen med et løfte om å sjekke senere, noe som kanskje aldri vil skje.

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.