Kundecase:
Bruker TikTok for å drive salg til nettbutikk og butikk
Anton Sport er en ledende sportskjede i Norge, med et bredt utvalg av sportsutstyr og -klær for alle aldre og nivåer.
Top View Ads dukker opp så snart brukere åpner TikTok-appen og tar over skjermen i noen sekunder og deretter endres til en feed-videoannonse. Det presenterer merkevaren din på den beste plasseringen av TikTok, som fanger brukerens fulle oppmerksomhet med video, lyd og fortelling. Det er en effektiv måte for å skape massebevissthet og øke salg.
TikTok In-feed-annonser er videoannonsene som vises i den naturlige videostrømmen når brukere blar gjennom "For deg-siden". De blander seg godt med TikTok-feeden. Med In-feed-annonser kan brukere like, kommentere, dele og samhandle med TikTok-annonsene på samme måte som organiske innlegg.
Branded Hashtag ads er en annen populær annonse på TikTok. Det innebærer å invitere TikTok-fellesskapet til å engasjere seg med merkevaren din. Be brukere om å filme seg selv når de utfører noe som en dans eller gjør noe i tråd med produktet og legger det ut med en definert hashtag. Når brukere klikker på hashtaggene, fører det dem til landingssider på TikTok og en samling av andre TikToks-videoer fra samme hashtag. TikTok hashtag-utfordringer oppmuntrer til engasjement og merkevarebevissthet.
Branded Effects ads lar bedrifter lage en annonse med sitt eget tilpassede filter på appen. Det er skreddersydde delbare klistremerker, filtre og spesialeffekter, og fungerer som en god og morsom måte å gjøre det mulig for brukere å engasjere seg i merkevaren din.
Anton Sport er en ledende sportskjede i Norge, med et bredt utvalg av sportsutstyr og -klær for alle aldre og nivåer.
TikTok anbefaler at videoer forblir "positive, autentiske og inspirerende." Dette er ikke stedet for å teste ut det mørke og humørfylte innholdet ditt eller bruke et hardhendt salgsargument. Du vil heller ikke ha en video som ser for "produsert ut".
Prøv å bruke brukergenerert innhold i annonsene dine for å holde dem virkelig autentiske.
I stedet for å bruke én type video, eller svært lignende videoer, bytt litt på stilen. TikTok foreslår at du oppdaterer annonsen din hver syvende dag for å unngå "ad fatigue".
Her kan det være lurt å lage flere forskjellige videoer, som sørger for at budskapet i kampanjen blir formidlet på flere måter.
Videoannonser kan være opptil 60 sekunder lange, men TikTok anbefaler å holde dem til 21–34 sekunder. Gjør de første 3 til 10 sekundene spesielt iøynefallende og engasjerende for å unngå å miste seere. De beste TikTok-annonsene fremhever budskapet eller produktet i løpet av de første 3 sekundene.
FOMO – Fear of Missing Out er en strålende markedsføringsstrategi å bruke på TikTok-annonsene dine. Dette vil hjelpe deg å generere engasjement på grunn av tidsbegrensningen. Brukere vil være redde for å gå glipp av noe, og de vil engasjere seg umiddelbart. Uten dette kan brukere alltid overse annonsen med et løfte om å sjekke senere, noe som kanskje aldri vil skje.