Vi kan tilby Google annonsering

Google Ads er en betalt annonseringsplattform som faller inn under en markedsføringskanal kjent som pay-per-click (PPC), der du betaler per klikk eller per visning (CPM) på en annonse.

Google Ads er en effektiv måte å drive kvalifisert trafikk til siden din mens de søker etter produkter og tjenester som de du tilbyr. På denne måten når du målgruppen din når det er fornuftig for dem å se annonsen din.
Snakk med oss om Google

Annonsering i Google

Google Ads er en betalt annonseringsplattform som tilbys av Google. Opprinnelig kalt Google Adwords, men endret navn til Google Ads i 2018.

Google er den mest brukte søkemotoren, og mottar over 5 milliarder søk om dagen. For ikke å nevne, Google Ads-plattformen har eksistert i nesten to tiår, noe som gir den en viss ansiennitet innen betalt annonsering. Google er en ressurs som brukes av folk over hele verden for å stille spørsmål som besvares med en kombinasjon av betalte annonser og organiske resultater. Og ifølge Google tjener annonsører $8 for hver $1 de bruker på Google Ads. Så det er noen grunner til at du vil vurdere å annonsere på Google.

Hvordan fungerer Google Ads?

Google Ads viser annonsen din til potensielle kunder som er interessert i produktet eller tjenesten din. Annonsører byr på søkeord og vinnerne av det budet plasseres øverst på søkeresultatsidene, på YouTube-videoer eller på relevante nettsider, avhengig av hvilken type annonse som er valgt.

Mange faktorer påvirker hvor bra annonsen vil gå. Dette er alt fra hvilke søkeord du har valgt, tittelen og beskrivelsen, lokasjonen du kjører i, og din Quality Score. Quality Score er et estimat av kvaliteten på annonsene, søkeordene og landingssiden din. Annonser med høyere kvalitet kan føre til lavere priser og bedre annonseplasseringer.

Hvorfor Google annonsering?

1. Google er den mest populære søkemotoren

Google dominerer omtrent alle aspekter av den elektroniske verdenen.
Selv offline i hverdagen er det nesten umulig å gå en eneste dag uten å si (eller høre noen si) «bare Google det». Det er den desidert mest brukte søkemotoren på markedet, og dominerer konkurrenter som Bing og Yahoo.

2. Google Ads har ulike annonsealternativer for å passe til enhver forretningsmodell og mål

Google tilbyr flere forskjellige annonsealternativer som gjør at det passer til de aller fleste bedrifter. Vil du bare holde deg til tekstbaserte annonser i Googles søkeresultater, eller vise din lokale bedrift på Google Maps, eller kanskje du ønsker å vise frem bedriften din på flere ulike nettsider. Alt dette kan fint gjøres med Google Ads.

3. Det øker potensielle salg og kunder

Google Ads er et av de beste verktøyene for generering av potensielle leads. Hvis kampanjene dine er satt opp riktig, kan de sende ekstremt målrettede leads til siden din.

Med Google Ads kan du fokusere på personene som søker etter det bedriften din tilbyr. Dette betyr at du kontinuerlig kan avgrense søkene dine slik at bare folk som ønsker å kjøpe produktene eller tjenestene dine ser annonsen.

Ulike typer av Google annonser

Søkekampanjer

Ettersom det gjøres flere milliarder søk på Google hver dag, kan du bruke søkeannonser for å sørge for at potensielle kunder legger merke til bedriften din, vurderer det du tilbyr, og utfører bestemte handlinger.

For søkekampanjer velger du et mål, for eksempel å lede trafikk til nettstedet ditt, eller å øke antallet salg eller potensielle salg.

Bannerkampanjer

Med bannerannonser kan du markedsføre bedriften din når folk surfer på nettet, ser på YouTube-videoer, sjekker Gmail eller bruker mobilenheter og apper.

Google Displaynettverk når ut til 90 % av Internett-brukere i hele verden, på flere millioner nettsteder, nyhetssider, blogger og Google-sider som Gmail og YouTube.

Videokampanjer

Nå ut til potensielle kunder når de ser eller søker etter videoer på YouTube.

Med videoannonser blir det enklere å skape økt bevissthet rundt merkevaren din ved å fange kundenes oppmerksomhet og øke etterspørselen.

Les mer om Youtube Ads

Shopping- kampanjer

Selg produkter til kundene som er viktigst for deg – nemlig de som ser etter det du tilbyr, uansett om kundene er hjemme, på på farten eller i butikken. Du betaler bare når de klikker seg videre til nettstedet ditt eller ser på den lokale beholdningen din.

Før du kan opprette den første Shopping-annonsen din, må du registrere deg for Google Merchant Center.

App- kampanjer

Med App-kampanje kan du markedsføre iOS- eller Android-appen din på Google Søk, YouTube, i Google Play og mange andre steder. Med Google sin algoritme optimaliseres appannonsene dine, slik at du når ut til den målgruppen som er mest interessert i appen din.

4 tips for Google annonsering

Du må være spesifikk det når det kommer til søkeordene dine, og det er derfor testing og tilpasning bør være en del av strategien din. Hvis søkeordene dine er for brede, vil Google plassere annonsen din foran feil målgruppe, noe som betyr færre klikk og høyere annonseforbruk.

Se gjennom hva som fungerer (dvs. hvilke søkeord som genererer klikk), og juster dem slik at annonsene dine best samsvarer med målgruppen din. Du får sannsynligvis ikke blandingen riktig første gang, men du bør fortsette å legge til, fjerne og justere søkeord til du gjør det.

Hvis annonsen din ikke samsvarer med søkerens hensikt, får du ikke nok klikk til å rettferdiggjøre annonsekostnadene dine. Overskriften og annonseteksten din må samsvare med søkeordene du byr på, og landingssiden annonsen din markedsføring må løse det problemet som søkeren er etter.

Det er en kombinasjon som vil gi resultatene du leter etter, og det kan bare være noen få justeringer som må til. Du har muligheten til å lage flere annonser per kampanje – bruk denne funksjonen til å deleteste hvilke annonser som fungerer best.

Kvalitetspoengene dine (QS) er hvordan Google bestemmer hvordan annonsen din skal rangeres. Jo høyere rangering, jo bedre plasseringer. Hvis kvalitetspoengene dine er lave, vil færre se annonsen din og du har da færre sjanser til å konvertere. Google vil fortelle deg kvalitetspoengene dine, men det er opp til deg å forbedre den.

Innsatsen din bør ikke stoppe med annonsen – brukeropplevelsen etter et klikk er like viktig. Hva ser brukeren din når de klikker på annonsen din? Er landingssiden din optimalisert for konverteringer, noe som betyr at den bruker de samme søkeordene? Løser siden brukerens smertepunkt eller svarer på spørsmålet deres? Brukeren skal oppleve en sømløs overgang til konverteringen du ønsker.

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.