4 tips for Snapchat annonsering
Snapchat-annonser som resulterer i flest klikk, engasjement og konvertering:
- Henvender seg til målgrupper under 30 år
- Vises med en frekvens som samsvarer med tiden brukere bruker på nettet
- Tar i bruk Snapchat sine funksjoner også i annonser
De opprettholder også en "native" stil, designet i henhold til Snapchats generelle innhold, med Snapchat-spesifikke funksjoner, personen i videoen snakker direkte til kameraet, osv.
Som alltid bør spesifikke elementer i annonsen din testes trinnvis, og kampanjeresultatene dine spores og måles. Dette lar deg se hva som gir de beste konverteringsresultatene, og hva som påvirker resultatene dine negativt. Pass også på å teste ulike Snapchat-annonseformater for å se hvilke som resonerer best med målgruppen din.
Selv om 10-sekunders videoannonser kan virke korte, anbefaler Snapchat 3–5 sekunder for å drive til en handling. De foreslår også å etablere merkevaremeldingen eller tilbudet rundt 2-sekundersmerket for å maksimere bevisstheten, med en voiceover CTA for å oppmuntre brukere til å sveipe opp (siden over 60 % av Snapchat-annonser blir sett med lyd på).
Fremveksten av vertikal video er tydelig. Flere og flere merker omfavner vertikal video for å holde seg på sporet med endringer i forbrukernes digitale vaner. Snapchat var en pioner innen vertikal video, og trenden fortsatte med Instagram- og Facebook-historier.
Vertikal video krever en spesifikk tilnærming til å fortelle en historie. En vellykket annonse vil fange oppmerksomhet og oppmuntre seeren til å ta del i relevante handlinger.