Vi kan tilby Snapchat annonsering

Snapchat-annonser er mobilannonser som lar deg kommunisere til Snapchattere med engasjerende, interaktivt innhold. Med en rekke kampanjemål, målretting og annonsetyper tilgjengelig, kan Snapchat-annonsering være effektivt for flere type bedrifter.
Snakk med oss om Snapchat

Annonsering i Snapchat

Snapchat har vært en game changer for sosialt engasjement siden starten. Men da den ble lansert, var andre annonseplattformer allerede så mainstream at merkevarer var skeptiske til potensialet. De så ikke hvordan det noen gang kunne sammenlignes.

Ironisk nok kopierer de populære plattformene, som Instagram og Facebook, nå mange av Snapchats engasjementsfunksjoner og annonseringsmetoder – historier, sanntids geo-målretting og mer. Uansett om Snapchat vokser til å bli like kraftig som de andre plattformene, er én ting sikkert: Snapchat-annonser er en reklamemulighet som markedsførere ikke kan ignorere.

Hvem er Snapchat ads for?

Snapchat-annonser er en god kanal for bedrifter som retter seg mot yngre målgrupper. Nesten 75% av millennials og Gen Z bruker Snapchat og bruker over 30 minutter hver dag på plattformen.

Snapchat-annonser har vist seg å være vellykket for netbutikker i flere ulike kategorier. Snapchat-brukere er 60% mer sannsynlige for å foreta impulskjøp, og 46% av Snapchatters kommuniserer gjerne med merke etter å ha foretatt et kjøp.

Hvorfor Snapchat-annonsering?

1. Mindre konkurranse, flere muligheter

Nesten alle bedrifter har en Facebook-side og en Instagram-konto, men det er derimot svært få som har etablert en tilstedeværelse på Snapchat.

2. Skill deg ut og vis den morsomme siden av merkevaren din

Snapchat ble designet for å være uformell og morsom. Snapchat er en mer autentisk, mer naturlig og mer spontan plattform. Å bruke Snapchat gjør det mulig å vise en annen side av bedriften din for å bygge et tettere og varmere forhold til brukerne.

3. Målrett dine potensielle kunder

Snapchat lar deg målrette mot akkurat den rette målgruppen ved å bruke alder, kjønn, plassering, interesser og mer. Du kan også opprette egendefinerte målgrupper og lookalike-målgrupper for å nå ut til folk som dine eksisterende kunder.

Ulike typer av Snapchat-annonser

Single Image og Video Ads

Enkeltbilde- eller videoannonser er fullskjermannonser som kan brukes til flere formål. De kan lages i form av video, gif eller stillbilder og ligner veldig på Snap Storys. Dette er for at det skal føles mer som normalt Snapchat-innhold enn annonser.

Selv om Snap-annonser kan være opptil tre minutter lange, er de mest effektive når de er tre til fem sekunder lange.

Collection Ads

Collection Ads er laget for nettbutikker, så man kan vise en serie produkter som snapchattere kan trykke på for å få flere detaljer. Denne typen annonser vises i Snapchat-historier og er perfekt for nettbutikker som ønsker å gi Snapchatters en friksjonsfri handleopplevelse.

Denne annonsen er en blanding av video- og grafiske elementer montert på en kreativ og engasjerende måte. CTA nederst i videoannonsen kan tilpasses for appen, produktet eller tjenesten din.

Story Ads

Story Ads lar deg nå målgruppen din med en "boks" i Discover-feeden. Du kan inkludere en serie på 3 til 20 annonser i enkeltbilde- eller videoannonser-format. Her kan du vise frem en ny kolleksjon, produktlanseringer eller spesielle utgivelser. Seerne kan også sveipe opp for å engasjere seg ytterligere i annonsen, som å kjøpe noe på siden din.

Lenses

Denne annonsetypen lar merkevarer bygge og bruke tilpassede linser som snapchattere kan bruke.

Linser er designet for å kunne gjøre morsomme endringer i ansiktet eller omgivelsene, og brukes av mer enn en tredjedel av de daglige aktive brukerene. Med så høy bruk er sponsede linser en fin måte for bedrifter å profilere merkevaren sin. Dette har særlig blitt brukt rundt store høytider, arrangementer eller kampanjer.

Filters

Filter annonser blir en del av brukersamtalen. De vises etter at man har tatt et bilde (Snap) og sveiper til venstre eller høyre.

Vi kan lage og legge dem til på snaps for å fremheve nabolag, parker, restauranter, butikker og mer. Disse annonsene er vanligvis målrettet mot aktive brukere innenfor et bestemt sted, men kan også avgrenses med parametere som interesser, kjønn og alder.

Commercials

Commercials er annonser Snapchattere ikke kan hoppe over før det har gått seks sekunder, og disse annonsene kan være opptil tre minutter lange.

Siden brukeren uansett må se seks sekunder, er det viktig å bruke det til å skape nok interesse rundt merkevaren din til at de vil se mer.

4 tips for Snapchat annonsering

Snapchat-annonser som resulterer i flest klikk, engasjement og konvertering:

  • Henvender seg til målgrupper under 30 år
  • Vises med en frekvens som samsvarer med tiden brukere bruker på nettet
  • Tar i bruk Snapchat sine funksjoner også i annonser

De opprettholder også en "native" stil, designet i henhold til Snapchats generelle innhold, med Snapchat-spesifikke funksjoner, personen i videoen snakker direkte til kameraet, osv.

Som alltid bør spesifikke elementer i annonsen din testes trinnvis, og kampanjeresultatene dine spores og måles. Dette lar deg se hva som gir de beste konverteringsresultatene, og hva som påvirker resultatene dine negativt. Pass også på å teste ulike Snapchat-annonseformater for å se hvilke som resonerer best med målgruppen din.

Selv om 10-sekunders videoannonser kan virke korte, anbefaler Snapchat 3–5 sekunder for å drive til en handling. De foreslår også å etablere merkevaremeldingen eller tilbudet rundt 2-sekundersmerket for å maksimere bevisstheten, med en voiceover CTA for å oppmuntre brukere til å sveipe opp (siden over 60 % av Snapchat-annonser blir sett med lyd på).

Fremveksten av vertikal video er tydelig. Flere og flere merker omfavner vertikal video for å holde seg på sporet med endringer i forbrukernes digitale vaner. Snapchat var en pioner innen vertikal video, og trenden fortsatte med Instagram- og Facebook-historier.
Vertikal video krever en spesifikk tilnærming til å fortelle en historie. En vellykket annonse vil fange oppmerksomhet og oppmuntre seeren til å ta del i relevante handlinger.

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.