Case:

Bruker TikTok for å øke merkevarebevissthet og salg

Om kunden

Dette er Foto.no

Foto.no blant Norges fremste forhandlere av foto- og video-utstyr. Med hovedkontor i Bjørvika, Oslo, har de også utvidet med en butikk/salgsavdeling i Bergen.

Utfordring

Foto.no hadde et ønske om å etablere seg på TikTok, og visste at for å holde relevante måtte de ha en tilstedeværelse der. De hadde prøvd seg frem på egen hånd over en periode, og selv om de erkjente potensialet og viktigheten av TikTok, var de usikre på hvordan de skulle navigere denne plattformen og lage innhold som både fikk visninger og var relevant. De trengte veiledning for å definere sitt innhold, konsept, og hvordan de skulle fremstå på TikTok for å styrke merkevarekjennskap, bygge sterkere relasjoner til sine målgrupper, og til slutt, drive trafikk og salg.

Løsning

Gitt utfordringene Foto.no sto overfor med TikTok, trådte vi til for å tilby en helhetlig løsning. Vi utarbeidet en fullstendig strategi for TikTok som dekket alle viktigste aspektene:

Målsetning: Definerte klare og målbare mål for deres tilstedeværelse på TikTok

01
02

Målgruppe: Identifiserte og forsto hvem deres primære publikum på TikTok ville være.

Kommunikasjonsstrategi & Tone of Voice: Veiledet dem på hvordan de skulle kommunisere sitt budskap, samt hvilken stemning og stil de skulle ha i sin kommunikasjon.

03
04

Merkevareoppfattelse: Jobbet sammen med dem for å bestemme hvordan de ønsket å bli oppfattet av TikTok-brukere.

Innholdsstrategi: Utviklet en plan for hva slags innhold de skulle produsere, hvilken frekvens, og hvordan dette innholdet ville være relevant og engasjerende for deres publikum.

05
06

Serieformater: Skisserte forskjellige innholdstyper og serier som ville være både interessante for brukerne og reflekterende av merkevaren.

I tillegg til strategien, tok vi hånd om all produksjon av innhold de første månedene. Dette tillot oss å finpusse strategien i praksis og lage en robust mal som Foto.no kunne bygge videre på. Gjennom denne prosessen sikret vi at de ikke bare hadde en tilstedeværelse på TikTok, men en tilstedeværelse som var målrettet, engasjerende, og tilpasset deres merkevare.

Et utvalg videoer

@foto.no Svarer @Yee Vi har kameraer i alle prisklasser her i Foto.no😉 #kamera #cinema #redcamera #butikk #foto #film ♬ original sound - FOTO.NO
@foto.no Hva hadde du filmet med dette objektivet?🤔 #probelens #probe #objektiv #film #fotodotno ♬ original sound - FOTO.NO
@foto.no Visste du at Shure SM7B er en av de mest brukte mikrofonene i podcast verden? 🎤 #podcast #podcastmic #shure #røde #microphone #mikrofon #microphonetest ♬ original sound - FOTO.NO
@foto.no PT. 2 | Erik tar en titt på 10 historiske bilder📸 #foto #storytelling #kamera #fotodotno ♬ original sound - FOTO.NO

Hør hva de sier

Gjennom samarbeidet med Ecommerce Marketing har vi virkelig fått et solid fotfeste på TikTok, både gjennom organisk vekst og betalt annonsering. Strategien de utformet for oss, forsterket vår tilstedeværelse både nasjonalt og internasjonalt, og til nå gitt oss over 50,000 følgere. Ved å satse på ekte og relevant innhold som treffer vår målgruppe, har Ecommerce Marketing hjulpet oss med å bygge en sterk, personlig forbindelse til et engasjert publikum. Vi gleder oss til fortsettelsen.
Ola Furseth
Daglig leder

Bygge opp en troverdighet på kompetanse

For å vise frem deres kompetanse har vi gjort dette gjennom informativt innhold som går inn på relevante temaer innen trening og kosthold. 

1.

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.