Case:

Bruker TikTok til å øke merkevarebevissthet og konvertere nye kunder

Om kunden

Dette er Aprila Bank

Aprila Bank er en innovativ finansinstitusjon dedikert til å støtte små og mellomstore bedrifter i Europa med moderne finansieringsløsninger. Aprila Bank ble startet for å utfordre bankenes håndtering av små og mellomstore bedrifter. Dagens banktjenester er både kompliserte, tungvinte og lite tilgjengelig. Dette gjør at mange blir holdt tilbake av en verktøykasse som er bygget for store bedrifter.

Oppdraget

Vi fikk ansvaret for Aprila Bank sin tilstedeværelse på TikTok. Oppdraget inkluderte utforming av en helhetlig strategi, ideutvikling, filming, redigering og distribusjon av innhold. Selv om fokuset vårt primært har vært på TikTok, har det produserte innholdet også blitt tilpasset og distribuert på andre kanaler. Vårt partnerskap med Aprila Bank er fortsatt i full sving, og vi produserer kontinuerlig innhold på månedlig basis for å engasjere og informere deres voksende følgerskare.

Strategi

Målsetning:

Å etablere Aprila Bank på TikTok i Norge, øke bevisstheten rundt deres tjenester - spesielt innen gründer- og SMB-segmentet - og forsterke deres posisjon som en pålitelig og fremtidsrettet bank for gründere og bedriftseiere.

Kommunikasjonsstrategi:

Vi ønsker å forsterke merkevarebevisstheten til Aprila Bank, samtidig som vi bygger en solid relasjon til gründer- og SMB-markedet. Vår tilnærming er å skape innhold som er både engasjerende og troverdig, som klart kommuniserer Aprila sine tjenester og verdier.

Innholdsstrategi:

Vi legger vekt på å produsere en rekke engasjerende innholdsformater som resonnerer med vår målgruppe. Strategien vår fokuserer på ulike serieformater som skaper en konsistent og gjenkjennelig rød tråd gjennom hele kontoen. I tillegg til humoristiske reaksjonsvideoer og eksklusive blikk bak kulissene, lager vi innhold som gir verdifull innsikt og kunnskap, slik at målgruppen ikke bare engasjeres, men også lærer noe nyttig.

Et utvalg videoer

Gjennom vår inngående strategi og kreative innholdsproduksjon har Aprila Bank oppnådd betydelig vekst i sin tilstedeværelse på TikTok. Med innhold tilpasset både den generelle forbruker og SMB-markedet, har vi sett en økt engasjement rate og mer interaktivitet fra deres målgruppe.

@aprilabank Kunne du tenkt deg å drive en bilbutikk?🤔 #bedrift #cars #formula ♬ original sound - AprilaBank
@aprilabank PT. 3 | Har du noen gang hatt en drøm om å drive en bedrift? #oslo #bedrift #bank ♬ original sound - AprilaBank
@aprilabank Hvorfor er den norske kronekursen så svak? #økonomi #penger #currency ♬ original sound - AprilaBank

Hør hva de sier

Vi hjelper bedrifter i hele Norge med tilgang til likviditet, og ikke minst heier vi på alle de som driver eller har en drøm om å drive sin egen bedrift. TikTok har vært en viktig kanal for oss for å bygge kjennskap rundt vårt brand og tjenester, så vel som å spre kunnskap om det å drive sin egen bedrift og hvordan vi kan hjelpe. Teamet bak Ecommerce Marketing har vært en fantastisk partner for oss, og vi har virkelig nådd ut til en målgruppe med både unge og voksne mennesker på en engasjerende, morsom og effektfull måte. Med over en million visninger og titusenvis av følgere, har vi på kort tid oppnådd veldig gode resultater!
Israr Khan
Co-Founder and CPO / CTO

Bygge opp en troverdighet på kompetanse

For å vise frem deres kompetanse har vi gjort dette gjennom informativt innhold som går inn på relevante temaer innen trening og kosthold. 

1.

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.