Case:

Videoproduksjon for sosiale medier

Om kunden

Dette er Domino's Pizza

Domino’s Pizza er en amerikansk pizzakjede etablert i 1960, og er i dag ansett som verdens største merkevare innen pizzamarkedet med en betydelig virksomhet innen pizzalevering. På verdensbasis har de mer enn 19 000 restauranter i over 92 internasjonale markeder. I Norge har de vært etablert siden 2014, og er i dag Norges tredje største pizzaleverandør.

Domino's… er lekne, unge, kule

I vårt samarbeid med Domino's Pizza fokuserer vi på å bygge merkevarekjennskap og øke preferansen for deres pizzaer i Norge gjennom målrettet og engasjerende innhold på TikTok og Snapchat. Målet er å posisjonere Domino's som lekne, unge og kule. Gjennom å utnytte ulike formater på TikTok og Snapchat, sikter vi mot å tiltrekke nye kunder og stimulere salgsvekst. Vi ønsker også å skape et levende, engasjert fellesskap rundt Domino's sosiale medier-kanaler, styrke merkevarens posisjon som en integrert del av hverdagen til målgruppen, og gjøre Domino's til førstevalget når man craver noe ekstra digg.

Bruk av profil

For å hjelpe Domino's med å nå deres yngre målgruppe på en mer effektiv måte anbefalte vi bruk av en profil. Vi valgte Karl Ferdinand, bedre kjent som «Mr. Goofy» som profil, da han treffer målgruppen bra.

@dominosnorge

Det er CRAZY WEEK, og vi kjører halv pris på alle pizzaene på menyen! 🍕 Tilbudet gjelder kun ved henting, fra onsdag 24.04 til søndag 28.04 på alle Domino’s lokasjonene📍 Ses vi?👀

♬ original sound - Domino’s Pizza Norge 🍕🤤

TikTok ads

Enkelte videoer kjøres med salgsutløsende budskap som linker til nettside. Kombinerer man kreative annonser, et bra tilbud og en klar CTA, ser vi dette gir resultater. Et eksempel på dette er kampanjen rundt Crazy Week. Denne kampanjen kjørte i 5 dager og annonsen nådde over 680K visninger. Attribusjon på 7-day click, 7-day view.

98x
ROAS
3500+
Bestillinger

Et utvalg videoer

Finnes det noe bedre enn pizza på sjøen?☀️

Kunne du laget en bedre pizza enn Karl? 🍕

@dominosnorge

Kunne du laget en bedre pizza enn Karl? 🍕

♬ original sound - Domino’s Pizza Norge 🍕🤤
@dominosnorge

Det er ingen hemmelighet at Domino’s elsker russen💙 Rabattkoden RUSS24 gir 20% rabatt på pizza hele russetiden.

♬ original sound - Domino’s Pizza Norge 🍕🤤

Det er ingen hemmelighet at Domino’s elsker russen💙

18. mai + Domino’s = sant💙

TikTok resultater - til nå

På TikTok boostes hver video litt, og uten link til nettside eller oppfordring til salg fører dette til en ROAS på 13x (attribusjon på 1-day view). Utvider man attribusjonsvinduet til 7-day view, som er mer representativt med annen annonsering de gjør, er antall ordre 300% høyere.
13x
ROAS
5,7M
Unike seere
190K
Likes

Bygge opp en troverdighet på kompetanse

For å vise frem deres kompetanse har vi gjort dette gjennom informativt innhold som går inn på relevante temaer innen trening og kosthold. 

1.

Aktivitet på Snapchat

Behind the scenes innhold, og videoer tatt med mobil benyttes på Snapchat Story. Her kjører vi ikke-redigerte versjoner for å skape en “native”, “on the go” følelse.

500K +
Visninger

La oss ta en kaffe ☕️

Vi tar gjerne en prat for å se hvordan vi kan hjelpe deg.